DigIQ Monitor
  • Dimensies
    • Strategische Informatie
    • Kritische Informatie
    • Netiquette
    • Digitale Inhoudscreatie
    • Veiligheid
    • Digitale Gezondheid
    • Groen Digitaal
    • Digitale Problemen Oplossen
    • Transactioneel
    • AI
    • Gen AI
  • Vaardigheden
  • Prestatie
  • Kennis
  • Hoogtepunten
  • Over
  • en

Prestatie

Page / 4

De Prestaties-sectie meet de praktische digitale vaardigheden van deelnemers aan de hand van uiteenlopende alledaagse taken. In plaats van zelfrapportage testen deze items wat mensen daadwerkelijk kunnen: bijvoorbeeld betrouwbare informatie opzoeken, AI-gegenereerde beelden herkennen, hun apparaten beveiligen of AI-tools effectief gebruiken. De items bestrijken elf domeinen van digitale competentie, van strategische en kritische informatievaardigheden tot AI- en generatieve-AI-vaardigheden, en geven zo een totaalbeeld van hoe goed mensen zich in de digitale omgeving van vandaag kunnen bewegen.

Loading

Strategische Informatie

Strategische Informatie competentie omvat het vermogen om effectief te zoeken naar, of het vinden van, online informatie. Dit omvat het kiezen van goede zoekwoorden, het gebruiken van zoekfuncties en het vinden van antwoorden op vragen op internet.

Hoe zorg je ervoor dat je alleen Nederlandse bronnen te zien krijgt? Klik op de plaats in de afbeelding op de plek waar je dit kunt aangeven.

Bekijk alle Strategische Informatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond

Meer info

Kritische Informatie

Kritische Informatie competentie omvat het vermogen om online informatie te evalueren: controleren of informatie waar is, betrouwbaarheid van websites beoordelen, en begrijpen wat het doel is van online content (informeren, beïnvloeden, vermaken, of verkopen).

Bekijk ook dit bericht (Q1, Q2) goed van sociale media. Welk soort post denk je dat dit is? (Q3)

Bekijk alle Kritische Informatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3

Meer info

Meer info

Meer info

Digitale Contentcreatie

Digitale Contentcreatie competentie omvat het vermogen om digitale content te maken en aan te passen: presentaties maken, verschillende media combineren, beelden/muziek/video bewerken, en auteursrechten begrijpen rond digitale content.

Welk van de onderstaande icoontjes is voor het bijsnijden of stukken weghalen van een foto?

Bekijk alle Digitale Contentcreatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond

Meer info

/ 4
Back to top

© 2025 DigIQ Monitor - All Rights Reserved

 

dashboardr logoPowered by dashboardr