DigIQ Monitor
  • Dimensies
    • Strategische Informatie
    • Kritische Informatie
    • Netiquette
    • Digitale Inhoudscreatie
    • Veiligheid
    • Digitale Gezondheid
    • Groen Digitaal
    • Digitale Problemen Oplossen
    • Transactioneel
    • AI
    • Gen AI
  • Vaardigheden
  • Prestatie
  • Kennis
  • Hoogtepunten
  • Over
  • en

Vaardigheden

Page / 3

De Vaardigheden-sectie meet de zelfingeschatte bekwaamheid van deelnemers om een breed scala aan digitale taken uit te voeren. Deze items leggen vast hoe zeker mensen zich voelen bij zaken als informatie zoeken, content maken, hun privacy beschermen of herkennen wanneer AI wordt ingezet. De vragen bestrijken verschillende domeinen van digitale competentie, van informatie- en communicatievaardigheden tot AI- en generatieve-AI-vaardigheden, en geven samen inzicht in de alledaagse digitale handelingsbekwaamheid en het zelfvertrouwen van deelnemers.

Loading
Voor alle vaardigheidsvragen gebruikten we de volgende formulering
Bedenk in hoeverre elke zin klopt of waar is voor jou persoonlijk, als je de activiteit nu en in je eentje zou moeten doen. Wees vooral eerlijk, het is heel normaal dat je sommige dingen nooit doet. Dat willen we juist weten! Als je niet begrijpt wat de vraag inhoudt, kruis dan aan 'Ik begrijp de vraag niet'.

Strategic Information

Strategische Informatie competentie omvat het vermogen om effectief te zoeken naar, of het vinden van, online informatie. Dit omvat het kiezen van goede zoekwoorden, het gebruiken van zoekfuncties en het vinden van antwoorden op vragen op internet. Bekijk alle Strategische Informatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3

Critical Information

Kritische Informatie competentie omvat het vermogen om online informatie te evalueren: controleren of informatie waar is, betrouwbaarheid van websites beoordelen, en begrijpen wat het doel is van online content (informeren, beïnvloeden, vermaken, of verkopen). Bekijk alle Kritische Informatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3

Netiquette

Netiquette competentie verwijst naar correcte online communicatie-etiquette: weten wanneer je toestemming moet vragen voor delen, de juiste communicatietool kiezen, begrijpen wat je niet online moet delen, en emoticons op de juiste manier gebruiken. Bekijk alle Netiquette resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4

Digital Content Creation

Digitale Contentcreatie competentie omvat het vermogen om digitale content te maken en aan te passen: presentaties maken, verschillende media combineren, beelden/muziek/video bewerken, en auteursrechten begrijpen rond digitale content. Bekijk alle Digitale Contentcreatie resultaten

  • Ronde 1
  • Ronde 2
  • Verloop over tijd
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Algemeen
  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Opleidingsniveau
  • Migratieachtergrond
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
  • Vraag 1
  • Vraag 2
  • Vraag 3
  • Vraag 4
/ 3
Back to top

© 2025 DigIQ Monitor - All Rights Reserved

 

dashboardr logoPowered by dashboardr